Erasmus+

Priority programového období Erasmus+ 2021 - 2027

  • Inkluze a diverzita: zapojení co největšího spektra organizací i jednotlivců do mezinárodního vzdělávání
  • Udržitelnost: realizace projektů spolupráce i výjezdů environmentálně udržitelným způsobem; zvyšování povědomí účastníků o ekologických tématech  
  • Digitalizace: umožnění kombinovaných výjezdů v rámci všech sektorů vzdělávání
  • Participace: podpora aktivního občanství, účasti na demokracii a posilování evropské identity

Více informací na webu DZS:  https://www.dzs.cz/program/erasmus

Programu Erasmus+ se mohou zúčastnit studenti, učitelé, učni, dobrovolníci, vedoucí mládeže a funkcionáři amatérských sportovních organizací. Lze z něj také poskytnout finanční prostředky na partnerství vzdělávacích zařízení, mládežnických organizací, podniků, místních a regionálních úřadů a nevládních organizací, jakož i na reformy v členských státech s cílem modernizovat vzdělávání a odbornou přípravu a podpořit inovace, podnikatelské schopnosti a zaměstnanost.

Klíčové akce:

  • KA 1 - Mobilita jednotlivců
  • KA 2 - Spolupráce mezi organizacemi a institucemi
  • KA 3 - Podpora rozvoje politik a spolupráce

Akce programu Jean Monnet

Termíny výzev 2024

Mobilita jednotlivců (KA1)

Mobilita jednotlivců v oblasti vysokoškolského vzdělávání:

20. února 2024 ve 12:00

Projekty spolupráce (KA2)

Kooperativní partnerství:

5. března 2024 ve 12:00

Pedagogické akademie E+:

 6. června 2024 v 17:00

Akce Erasmus Mundus:

15. února 2024 v 17:00

Budování kapacit:

8. února v 17:00

Akce Jean Monnet                                                                                                1. února 2024 v 17:00

Země, které se mohou zapojit do akcí programu Erasmus+

Členské státy EU

Třetí země přidružené k programu

  • členské státy Evropského sdružení volného obchodu (Norsko, Island, Lichtenštejnsko)
  • přistupující a kandidátské země a potenciální kandidáti (Turecko, Republika Severní Makedonie, Srbsko)

Třetí země nepřidružené k programu

Západní Balkán (region 1)

Albánie, Bosna a Hercegovina, Černá Hora, Kosovo

Východní sousedství (region 2)

Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Gruzie, Moldavsko, území Ukrajiny uznané mezinárodním právem

Země jižního Středomoří (region 3)

Alžírsko, Egypt, Izrael, Jordánsko, Libanon, Libye, Maroko, Palestina, Sýrie, Tunisko

Ruská federace (region 4)

Území Ruska uznané mezinárodním právem

Asie (region 5)

Bangladéš, Bhútán, Čína, Filipíny, Indie, Indonésie, Kambodža, Korejská lidově demokratická republika, Laos, Malajsie, Maledivy, Mongolsko, Myanmar/Barma, Nepál, Pákistán, Šrí Lanka, Thajsko a Vietnam

Země s vysokými příjmy: Brunej, Hongkong, Japonsko, Korejská republika, Macao, Singapur a Tchaj-wan

Střední Asie (region 6)

Afghánistán, Kazachstán, Kyrgyzstán, Tádžikistán, Turkmenistán, Uzbekistán

Blízký východ (region 7)

Írán, Irák, Jemen

Země s vysokými příjmy: Bahrajn, Katar, Kuvajt, Omán, Saúdská Arábie, Spojené arabské emiráty

Tichomoří (region 8)

Cookovy ostrovy, Fidži, Kiribati, Marshallovy ostrovy, Mikronésie, Nauru, Niue, Palau, Papua Nová Guinea, Samoa, Šalamounovy ostrovy, Tonga, Tuvalu, Vanuatu, Východní Timor

Země s vysokými příjmy: Austrálie, Nový Zéland

Subsaharská Afrika (region 9)

Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Čad, Demokratická republika Kongo, Džibutsko, Eritrea, Etiopie, Gabon, Gambie, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Jihoafrická republika, Jižní Súdán, Kamerun, Kapverdy, Keňa, Komory, Kongo, Lesotho, Libérie, Madagaskar, Malawi, Mali, Mauricius, Mauritánie, Mosambik, Namibie, Niger, Nigérie, Pobřeží slonoviny, Rovníková Guinea, Rwanda, Senegal, Seychely, Sierra Leone, Somálsko, Středoafrická republika, Súdán, Svatý Tomáš a Princův ostrov, Svazijsko, Tanzanie, Togo, Uganda, Zambie, Zimbabwe

Latinská Amerika (region 10)

Argentina, Bolívie, Brazílie, Chile, Ekvádor, Guatemala, Honduras, Kolumbie, Kostarika, Mexiko, Nikaragua, Panama, Paraguay, Peru, Salvador, Uruguay, Venezuela

Karibik (region 11)

Antigua a Barbuda, Bahamy, Barbados, Belize, Dominika, Dominikánská republika, Grenada, Guyana, Haiti, Jamajka, Kuba, Svatá Lucie, Svatý Kryštof a Nevis, Svatý Vincenc a Grenadiny, Surinam, Trinidad a Tobago

USA a Kanada (region 12)

Spojené státy americké, Kanada

Region 13

Andorra, Monako, San Marino, Vatikánský městský stát

Region 14

Faerské ostrovy, Spojené království (Velká Británie), Švýcarsko

Členské státy EU a země přidružené k programu se mohou zapojit do všech akcí programu Erasmus+, třetí země nepřidružené k programu se mohou zúčastnit některých akcí programu v závislosti na splnění určitých kritérií a podmínek (viz Příručka).

Administrace programu Erasmus+ na UP

Erasmus+ kód UP:

CZ OLOMOUC01

PIC:

999 649 506

OID:

E10208271


I. Hlavní zodpovědnost za administraci programu

Tou je pověřeno Oddělení pro mobility, které koordinuje aktivity programu, vypracovává průběžnou a závěrečnou zprávu pro Dům zahraniční spolupráce (DZS); OpM nese také zodpovědnost za vyúčtování přidělených finančních prostředků.

Oddělení pro mobility dále zajišťuje administraci a dokumentaci mobilit studentů a zaměstnanců, tj. nominace studentů na přijímající instituce, zajištění povinné dokumentace a podmínek dle typu mobility, výplatu finanční podpory, evidenci mobilit v nástrojích EU. Podrobněji v sekcích jednotlivých typů mobilit.

II. Zodpovědnost a úkoly fakult/kateder

ty zajišťují především aktivity na akademické úrovni, tj. navázání kontaktu se zahraniční institucí, příprava dohody o spolupráci, podpis meziinstitucionální smlouvy, výběr studentů a učitelů, sestavení studijního programu, vypracování souvisejících materiálů a dokumentů, uznání studia v zahraničí, organizační záležitosti spojené s pobyty učitelů.

Základní dokumenty

Kompletní dokumenty ke stažení naleznete v sekci Dokumenty/Erasmus+.

Informace pro koordinátory

Jak se zapojit do programu Erasmus+?

Aktivity programu Erasmus+ probíhají na základě meziinstitucionálních smluv konkrétních pracovišť (kateder, ústavů) partnerských institucí. Meziinstitucionální smlouvy stanovují počty studentů a akademických, případně dalších pracovníků, které si obě pracoviště hodlají každoročně vyměňovat, délku jejich pobytu na přijímající instituci a obor, ve kterém bude spolupráce probíhat.

Meziinstitucionální smlouva není nutná v případě, že partnerem není vysokoškolská instituce – například pro pracovní stáže studentů nebo školení zaměstnanců v podniku.

Smlouvy je možné uzavírat kdykoliv, vždy však před zahájením jakýchkoliv mobilit.

Jak uzavřít novou meziinstitucionální smlouvu?

Meziinstitucionální smlouvy podepisuje ze strany UP vždy institucionální koordinátor programu Erasmus+ na základě pověření rektora UP. Na zahraničních univerzitách je praxe různá (rektor, prorektor, děkan, institucionální koordinátor programu Erasmus).

Před uzavřením smlouvy je třeba ověřit, zda je partnerská instituce držitelem Erasmus University Charter. V případě pochybností kontaktujte institucionálního koordinátora, Mgr. Yvonu Vyhnánkovou (oddělení pro mobility).

Od roku 2023 je implementován Erasmus Without Papers (EWP) a všechny smlouvy by měly být uzavírány digitálně prostřednictvím této platformy. Pro připojení UP využívá IS STAG. Informace najdete v nápovědě k IS STAG, postup přípravy meziinstitucionální smlouvy v instruktážním videu.

V případě technických problémů při uzavření smlouvy v EWP je možné smlouvu uzavřít v klasické podobě pdf dokumentu. Lze použít modelový formulář viz Inter-institutional Agreement Programme Countries

V sekci Dokumenty pro koordinátory naleznete také číselníky oborů a další informace potřebné k uzavření smlouvy. Je možné použít formuláře partnerské instituce, musí však obsahovat minimálně stejné údaje jako formulář UP.

Podmínky mobilit většinou dohodne konkrétní akademický pracovník katedry/ústavu, který je pak garantem aktivit v rámci této smlouvy. Před uzavřením smlouvy je třeba dohodnout s partnerskou institucí zejména:

  • Počet vyměňovaných studentů/zaměstnanců
  • Délku jejich pobytu (v závislosti na délce semestru nebo jiného studijního celku)
  • Obor a náplň studia (dostupné kurzy, jazyk výuky apod.) nebo výuky
  • Další podmínky pobytu studentů a zaměstnanců (ubytování, služby, náklady)

V případě nejasností při přípravě smlouvy se obraťte na fakultního koordinátora Erasmus+, případně na institucionálního koordinátora Erasmus+ Mgr. Yvonu Vyhnánkovou.

Blended Intensive Programme (BIP)

Obecné informace

Blended intensive programme (BIP) je krátkodobý intenzivní program využívající kombinace fyzické a virtuální aktivity. Cílem je podpořit mezinárodní spojení vysokoškolských vzdělávacích institucí za účelem vytváření programů pro školení, studium a výuku skupin studentů, akademiků nebo administrativních pracovníků za použití inovativních přístupů a digitálních nástrojů.

Možné příklady BIP: letní školy, společné projekty, projekty umělecké a tvůrčí činnosti, terénní exkurze, terénní výzkumy.

Podmínky

  • 3 VŠ instituce (držitelé ECHE) z minimálně 3 různých programových zemí.
  • Minimální počet účastníků pro způsobilost projektu je 10, maximální počet financovaných je 20.
  • Mezi tyto účastníky nespadají pedagogičtí a školící pracovníci podílející se na realizaci programu, ani domácí účastníci.
  • Kombinace virtuální a fyzické aktivity.
  • Fyzická aktivita trvá min. 5 a max. 30 dní
  • Virtuální aktivita – délka není specifikována, účastníci se setkávají online, může proběhnout před, během, nebo po fyzické části. Virtuální mobilita může rovněž probíhat pravidelně a opakovaně po určité časové období před nebo po fyzické části mobility.
  • Virtuální aktivita by měla proběhnout ve stejném semestru jako fyzická a v co nejkratší časové vzdálenosti od aktivity fyzické.

Kdo se může zúčastnit

Jako účastníci se mohou zapojit:

  • Studenti zapsaní na vysokoškolské instituci v akreditovaném studijním programu bez omezení oboru nebo cyklu studia.
    • Do minimálního počtu účastníků se počítají jen studenti z VŠ v programové zemi.
  • Zaměstnanci vysokoškolské instituce v programové zemi.

Na realizaci programu, jako pedagogičtí či školící pracovníci, se mohou podílet:

  • Zaměstnanci vysokoškolské instituce (pořádající nebo zapojené).
  • Zaměstnanci podniků pozvaní pořádající vysokoškolskou institucí.
    • Studenti ani zaměstnanci nemusí být nutně pouze ze zapojených vysokoškolských institucí.

Role UP v BIP

UP jako organizátor

vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí

UP jako partner

vysílá účastníky na program, který zajišťuje koordinující instituce

 BIPy v rámci aliance Aurora

 

UP jako organizátor


Přihláška k organizaci BIP

  • Institucionální koordinátor (IK) vyzve k předkládání požadavků na organizaci BIP v dostatečném předstihu před termínem žádosti o finanční podporu v dané výzvě E+ (obvykle na začátku ledna pro výzvu s termínem na konci února) cestou fakultních koordinátorů (FK).
  • Požadavky shromáždí fakultní koordinátoři a předají IK v určeném termínu (nejpozději dva týdny před termínem podání žádosti).
  • Požadavek musí obsahovat
    • Název BIP (pracovní)
    • Požadovaný počet účastníků (10-20)
    • Předpokládané složení partnerství (min. 2 další instituce ze dvou zemí EU/programových zemí)
  • Je žádoucí už ve fázi žádosti mít od předpokládaných partnerů závazek k účasti (např Letter of Intent)

Informaci o schválení BIP předá IK fakultním koordinátorům neprodleně po oznámení výsledku výzvy.

V případě krácení požadavků proběhne jednání mezi dotčenými fakultami k dohodě o rozdělení schválených BIP.

O schválených BIP předají řešitelé IK základní informace (formou vyplnění tabulky, poskytnuté IK):

  • katedra              
  • kontaktní osoba            
  • název BIP          
  • SPP prvek         
  • partnerské instituce   
  • počet účastníků            
  • termín virtuální části 
  • termín fyzické části

Pro evidenci BIP v Beneficiary Module (BM, nástroj EK) předají řešitelé IK podrobné informace o BIP ve struktuře, kterou jim dodá IK. BIP je možné v BM evidovat dle potřeby kdykoliv před zahájením BIP.

Termín BIPu musí být závazně stanovený nejpozději 6 měsíců před koncem daného projektového období. Všechny BIPY musí být realizované nejpozději 4 měsíce před koncem daného projektového období.

 

Pokyny pro organizátory

Všechny mobility účastníků BIP, kteří mají být vykázáni, musejí být pokryty meziinstitucionální smlouvou Erasmus (IIA).

V případě, že IIA existuje, ale neobsahuje BIP/kombinované mobility, je třeba vyžádat si od partnera vyjádření, že souhlasí s jejím využitím pro BIP (krátkodobé kombinované mobility studentů).

Pro BIP je možné uzavřít multilaterální IIA (vzor na UPShare) nebo bilaterální IIA se všemi partnery.

Bilaterální smlouvu je možné uzavřít pouze pro BIP nebo BIP zahrnout do obecné IIA, která obsahuje i další typy mobilit. Vzor IIA se zahrnutím BIP je k dispozici na UPShare.

Nominovat účastníky BIP je možné až je realizace BIP ošetřena smluvně a evidence BIP spolupráce zadána v aplikaci Mobility.

Všichni účastníci BIP musí být evidováni v IS STAG.

Mobility studentů na BIP musí být evidovány v IS STAG jako Typ mobility: Kombinovaná mobilita. Virtuální mobilita: NE. Eviduje se fyzická doba trvání BIP, virtuální část se vykazuje do Virtuálních úseků.

Financování zadejte Erasmus+: Erasmus v případě účastníků, kteří mají být vykázáni, a to i v případě, že se jedná o „zero grant“. Účastníky, kteří nemají být vykázáni a nejsou financováni z programu Erasmus uveďte, jako „jiné“.

Minimální počet vykázaných účastníků je v souladu s pravidly programu 10, pokud by se některý z účastníků nemohl z prokázaného důvodu vyšší moci zúčastnit fyzické části, musí se zúčastnit jejího programu náhradním způsobem (online), aby mohl být vykázán.

V případě, že nebude dodržen minimální počet účastníků (virtuální i fyzické části), nebude celý BIP uznatelný a grant na jeho organizaci bude vrácen (podmínky jsou popsány v interní dohodě).

 

Postup administrace

Jakmile se fakultní koordinátor dohodne s partnery na uspořádání BIPu, ošetří BIP se všemi smluvně.

Administrace BIP-in probíhá mimo aplikaci Mobility.

Nominaci dělá partnerská instituce v dohodnuté formě a termínu (např. formou emailu, zasláním excelovské tabulky apod.). Fakultní koordinátor následně studentovi zašle email s informací, že byl nominován na BIP koordinovaný UPOL, a pošle mu manuál pro vyplnění údajů v ECTS příjezdy.

Student se přihlašuje přímo do ECTS příjezdy.

Instrukce ze strany organizátora BIP musí také obsahovat upozornění, že rezervace ubytování není ze strany UP zajištěna, položky týkající se ubytování v ECTS příjezdy nejsou pro účastníka BIP relevantní.

Fakultní koordinátor pošle zahraničním partnerům akceptační dopis – buď hromadný, nebo pro jednotlivce (po dohodě s partnerem). Vystavuje také potvrzení o účasti na BIP, je-li   požadováno.

 

UP jako partner


Vysílání studentů na BIP organizovaný jinými institucemi

Výběrové řízení na BIP proběhne v těchto termínech:

5.3. - pro výjezdy na BIP od 1.6.

30.6. - pro výjezdy na BIP od 1.9.

5.10. - pro výjezdy na BIP od 1.1.

15.12. - pro výjezdy na BIP od 1.4.

V těchto termínech musí být dodána zpráva z výběrového řízení na Oddělení pro mobility RUP.

Pro VŘ na BIP platí stejné podmínky, jako pro ostatní mobility, je nutné dodržet kvalifikační podmínky, VŘ řádně dokumentovat a předat RUP zprávu o výsledku VŘ. Zpráva z VŘ musí obsahovat název BIP a dobu konání fyzické a virtuální složky programu. Zpráva musí být dodána v pdf formátu s uvedením data a podpisu.

Nominaci studentů na BIP zajišťuje fakulta podle požadavků organizátora BIP.

Mobility studentů na BIP budou administrovány obdobně jako semestrální mobility, je nutné dodržet předepsanou dokumentaci.

Fakultní koordinátor zajistí ve spolupráci s katederním koordinátorem, aby vyjíždějící studenti byli dostatečně informováni o požadavcích příslušného BIP, zejména termínech a obsahu virtuální části a praktických náležitostech účasti na BIP.

Studijní smlouvu (LA) vyplní student ve spolupráci s fakultním/katederním koordinátorem včetně všech povinných informací (zejména popis virtuálního komponentu).

Mobility studentů na BIP musí být evidovány v IS STAG jako Typ mobility: Kombinovaná mobilita. Virtuální mobilita: NE. Eviduje se fyzická doba trvání BIP, virtuální část se vykazuje do Virtuálních úseků.

Studenti musejí absolvováním BIP získat minimálně 3 ECTS kredity, tyto kredity jim musejí být plně uznány.

 

Vysílání zaměstnanců na BIP, organizovaný jinými institucemi

Zaměstnanci, kteří zamýšlí vyjet na BIP v rámci zaměstnanecké mobility Erasmus+ (STA v roli vyučujícího na BIP, STT v roli školeného účastníka), musí dodržet termín výběrového řízení pro zaměstnanecké mobility.

Fakultní koordinátor dodá IK výsledky VŘ.

Před výjezdem dodá zaměstnanec koordinátorovi zaměstnaneckých mobilit v OpM RUP schválený Mobility Agreement a podepíše účastnickou smlouvu.

Zaměstnanci, kteří vyjíždějící na zero grant, se mohou o účast na BIP ucházet průběžně. Musí však splnit veškeré náležitosti – výběrové řízení, Mobility Agreement, účastnická smlouva.

 

Finanční podmínky od výzvy 2024

  • Krátkodobé mobility (včetně BIP) jsou financovány denní sazbou 79 EUR na 1.-14. den pobytu a 56 EUR na 15.-30. den pobytu.

  • Studenti mají nárok na příspěvek na cestovní náklady.

  • Studenti, kteří využijí ekologický způsob dopravy pro hlavní část obou cest na zahraniční partnerskou instituci i zpět, mají nárok na navýšení příspěvku na cestovní náklady, a to dle následujících sazeb.

 

Vzdálenost

Výše cestovního nákladu v případě Green Erasmus

Výše cestovního nákladu (non-green)

10–99 km

56 EUR

28 EUR

Mezi 100 a 499 km

285 EUR

211 EUR

Mezi 500 a 1 999 km

417 EUR

309 EUR

Mezi 2 000 a 2 999 km

535 EUR

395 EUR

Mezi 3 000 a 3 999 km

785 EUR

580 EUR

Mezi 4 000 a 7 999 km

1188 EUR

1188 EUR

8 000 km nebo více

1735 EUR

1735 EUR

  • Pokud délka trvání cesty na místo pobytu přesáhne 24 hodin, je možné udělit dny na cestu navíc. Délka trvání cesty se stanovuje na základě výpočtu v Google Maps podle zvoleného dopravního prostředku (vybírá se nejkratší dostupná varianta).
     

BIP v rámci aliance Aurora


BIPy na Aurora partnery zastřešené smlouvou MAMA, které budou financovány z programu Erasmus

Musí být dodrženy následující termíny dodání výsledků výběrových řízení:

5.3. - pro výjezdy na BIP od 1.6.

30.6. - pro výjezdy na BIP od 1.9.

5.10. - pro výjezdy na BIP od 1.1.

15.12. - pro výjezdy na BIP od 1.4.

Postup:

  • Univerzita v rámci Aurora aliance vypíše BIP, na UP bude tato nabídka zveřejněna;
  • Studenti se přihlásí na BIP u pořádající univerzity. Pokud budou přijati, informují koordinátorku Aurora mobilit M. Buráňovou, která vypíše VŘ;
  • M. Buráňová informuje o výběru studenta fakultní referentku a Oddělením pro mobility (dodá výsledky VŘ – Ivě Kokinopulosové pro evidenci, informuje V. Žlutířovou a J. Kratochvílu za účelem zahájení administrace mobility);
  • Administrace probíhá stejně jako u ostatních BIPů.


BIPy na Aurora partnery zastřešené smlouvou MAMA, které budou financovány z programu Aurora (Erasmus zero grant)

  • Univerzita v rámci Aurora aliance vypíše BIP, na UP bude tato nabídka zveřejněna.
  • Studenti se přihlásí na BIP u pořádající univerzity. Pokud budou přijati, informují koordinátorku Aurora mobilit M. Buráňovou, která vypíše VŘ;
  • M. Buráňová informuje o výběru studenta fakultní referentku a Oddělením pro mobility (dodá výsledky VŘ – Ivě Kokinopulosové pro evidenci, informuje V. Žlutířovou a J. Kratochvílu za účelem zahájení administrace mobility) nejpozději 6 týdnů před začátkem BIPu (vztahuje se i na virtuální část);
  • M. Buráňová pošle studentovi úvodní email, ve kterém ho informuje, že byl vybrán na BIP a seznámí ho s dalším postupem. V emailu bude specifikováno, s kým bude student řešit LA, v jaké záležitosti bude komunikovat s RUP a v jaké s M. Buráňovou. Výjezd bude administrován ve dvou liniích – Aurora a Erasmus;
  • Fakultní referentka komunikuje se studentem za účelem uzavření LA;
  • Referenti RUP posílají studentovi instrukce za účelem uzavření účastnické smlouvy (zero grant);
  • M. Buráňová se studentem komunikuje za účelem poskytnutí finanční podpory Aurora – vyplnění přihlášky na mobilitu, uzavření účastnické smlouvy.

Mezinárodní kreditová mobilita (KA 171)

Základní Informace

  • Mobility s třetími zeměmi neasociovanými k programu (partnerskými zeměmi) je možné realizovat v rámci schválených projektů. Na rozdíl od mobilit s asociovanými/programovými zeměmi jsou projekty schvalovány vždy na období maximálně 36 měsíců. Přihlášky jsou podávány v rámci každoroční výzvy a jsou hodnoceny také kvalitativně.
  • Hodnotí se relevance projektu - tedy plánovaných mobilit - k celkové strategii internacionalizace jak UP, tak předpokládané partnerské instituce, návaznost na předchozí spolupráci, administrativní zajištění mobilit a služby pro účastníky, ale také přínos mobilit a diseminace výsledků projektu.
  • Pozor! Univerzita může podat vždy pouze jednu přihlášku projektu mobilit s partnerskými zeměmi, ve které budou zahrnuty všechny plánované mobility!
  • Návrhy plánovaných mobilit s partnerskými zeměmi shromažďuje Institucionální koordinátor Erasmus+, Mgr. Yvona Vyhnánková.

 

Harmonogram přípravy projektu:

  • 30.9. – shromáždění předběžného zájmu o dílčí projekty na fakultách;
  • 30.10. – revize a korekce požadavků na dílčí projekty, dohoda o finální podobě projektu (země, instituce);
  • 5. 1. – zpracování dílčích projektů, předání institucionálnímu koordinátorovi;
  • leden, únor – revize a finalizace dílčích projektů.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)